Project op initiatief van Stichting Rotterdam Klimsport

mede mogelijk gemaakt door
Stichting Droom en Daad en Stimuleringsfonds
Creatieve Industrie

“Na een periode van bijna 2,5 jaar van bijzonder teamwork en geloof in een goed project, zijn we super trots op ‘de Rotsen’ als permanent resul- taat in Rotterdam. Twee levensgrote beklimbare rotsen met een bronzen huid, liggend op een mooie zichtbare plek in Stadionpark Rotterdam.
Als Stichting Rotterdam Klimsport (een team van drie mensen) namen we eind 2019 het initiatief voor dit project vanuit het idee om een nieuwe openbare plek te maken in de stad waar (klim) sport en kunst samenko- men. We kijken terug op een hele fijne samenwerking met Tim Reuser, die deze opdracht met veel enthousiasme en overtuiging heeft aangepakt en die we hebben zien groeien in zijn vak.

Een project in de openbare ruimte kent bijzondere uitdagingen, maar eigenlijk overal werd ons project met enthousiasme ontvangen en dat maakte dat de samenwerking met de gemeente Rotterdam, de producent, CBK Rotterdam en de mensen die het werk moesten keuren op veiligheid heel goed verliep. Iedereen dacht mee en zette zijn schouders eronder op het juiste moment. Tenslotte is er leuke media aandacht geweest voor het project en weten mensen inmiddels de plek te vinden ook via het netwerk onder klimmers.

Veel dank voor de financiële bijdrage die dit project mede mogelijk heeft gemaakt.”