Groen licht voor klimobjecten

We zijn enorm blij dat de subsidie is toegekend om dit project te realiseren, een Kunstopdracht voor een ontwerp van beklimbare objecten in de stad! Dit allemaal dankzij CityLab010. Super!

Met een achtergrond in kunst en klimsport willen we zowel een impuls geven aan de klimsport als de kunst in de openbare ruimte. Gesitueerd in Rotterdam Zuid willen we een aantal beklimbare objecten realiseren. De objecten houden het midden tussen kunstwerk en boulderblok. Het zijn zowel eyecatchers als een uitnodiging tot klimmen, bewegen en ontmoeten.

Met de objecten willen we een brede doelgroep aanspreken. Het is een gratis activiteit en je hebt er geen dure spullen voor nodig. Meisjes en jongens, jong en oud sporten en bewegen naast en met elkaar.
De nadruk ligt hierbij op de cross overs en niet alleen op de klimsport.
Juist omdat wij met de objecten diverse doelgroepen aanspreken en de objecten ook meerdere functies zullen hebben, is de toegankelijkheid groot. Denk aan de hoogte, de vorm en de structuren. Door variatie aan te brengen binnen een blok, kunnen we verschillende niveaus aanbrengen.

Deze objecten zijn aantrekkelijk en uitdagend om op te zitten (ontmoeting, gesprek), overheen te rennen (freerunning), te beklimmen (boulderen) én om bij te verpozen (genieten van de stad en de omgeving).

Feestelijk moment stadhuis Rotterdam